Æneas strategy consulting management
news

Mobile Advertising Nederland 2010 afgerond

Op donderdag 2 september 2010 vond Mobile Advertising Nederland 2010 plaats, het resultaat van een project geïnitieerd door Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland, waarbij Aeneas de inhoudelijke coordinatie voor zijn rekening nam. KWF Kankerbestrijding, M2Media & More en colourful tribe vertelden hoe consumenten via mobiel zijn geïnformeerd over zonkracht op warme dagen. Heinz Amoy en Mobile Generation gaven aan hoe mobiel een ondersteunende rol heeft kunnen vervullen bij de introductie van een nieuw food merk. De uitkomsten van een onderzoek onder ruim 3000 gebruikers van mobiel internet werden gedeeld. Bureaus twist, Isobar, Mobile Generation en M2Media & More beoordeelden de rol van mobiel in de mediamix. Voorts presenteerde het IAB internationale cases en legde Valuewait uit hoe je als merk een mobiele interactie kunt aangaan met je doelgroep. Tot slot blikten de publishers terug. Alle informatie en leerpunten werden tijdens het event gedeeld. Download hier de resultaten. http://www.ster.nl/files/RapportMobileAdvertising%202010.pdf

Tevens is vanaf 2 september het volledige rapport 'Mobile Advertising Nederland 2010' beschikbaar.

Wilt u het rapport ontvangen? Email [email=tarik@aeneasstrategy.nl]Tarik Fawzi[/email] of bel +31 6 5311 5971

MAN 2010 (www.mobileadvertising2010.nl) is een direct gevolg van een project waar Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland in hebben samengewerkt. In maart dit jaar kondigden de drie grootste mobiele uitgevers van Nederland aan de handen ineen te slaan om de markt te voorzien van informatie over de werking van mobiele reclame. Adverteerders en mediabureaus werden uitgenodigd om campagnevoorstellen in te dienen, waarvoor advertentieruimte ter beschikking werd gesteld op de mobiele domeinen van de drie uitgevers.

Uit enkele tientallen aanmeldingen werden de campagnes van KWF Kankerbestrijding (met colourful tribe en mediabureau M2Media&More) en Heinz Amoy (met Mobile Generation) gekozen voor verdere ontwikkeling. Verder is door Valuewait een onderzoek uitgevoerd onder ruim drieduizend mobiele internetters.

Aeneas Strategy Consulting & Management begeleidde het gehele project.

Download hier het rapport: http://www.ster.nl/files/RapportMobileAdvertising%202010.pdf

Voor meer informatie over de bijeenkomst, resultaten of het rapport, email [email=tarik@aeneasstrategy.nl]Tarik Fawzi[/email] of bel +31 6 5311 5971.


market
clients
about us

 

 

copyright
info@aeneasstrategy.nl